Rejsepolitik – til smartere erhvervsrejser

Alle virksomheder bør have en tydelig rejsepolitik. Den hjælper jer med at rejse ressourcesmart og sikkert. Hvis I ikke har en rejsepolitik i dag, hjælper vi jer gerne med at udarbejde en, som er tilpasset til netop jeres forudsætninger og behov.

En rejsepolitik handler om, hvordan I som virksomhed forholder jer til rejser i forbindelse med arbejdet. Den hjælper jer med at rejse sikkert, omkostningseffektivt og mere bæredygtigt. Rejsepolitikken tydeliggør også for medarbejderne, hvordan de skal gøre, når de rejser og hvad de har ret til i forbindelse med tjenesterejser.

En rejsepolitik bør indeholde retningslinjer og regler for eksempelvis:

  • Godkendte bestillingskanaler
  • Prioriterede rejsemåder
  • Tilgængelig bookingklasser samt
  • Håndtering af udlæg

For at rejsepolitikken skal fungere i praksis, bør den være kortfattet og lettilgængelig. Allersmidigst er det, når den rejsende ikke behøver at læse rejsepolitikken, men at den i stedet er implementeret direkte i jeres bestillingskanaler. Denne type tjenester kan vi hjælpe jer med.

Resia har bistået mange virksomheder med udarbejdelsen af en rejsepolitik. Vi hjælper jer gerne med at formulere, hvilke regler og retningslinjer der er relevante for, at netop jeres virksomhed skal opnå smartere og mere bæredygtige rejser.

Kontakt os, så fortæller vi gerne mereSe flere af vores tjenester

OBS!

Har du bestilt to enkeltbilletter, som tur/retur, betyder det, at hvis den ene afgang af en eller anden årsag ikke gennemføres som planlagt, så ændres/annulleres den anden strækning ikke automatisk. Dette skal du selv sørge for. Er ændring ikke tilladt for denne strækning, så er billetten tabt.